WIADOMOŚCI

  • 08.04.2008
  • 5656
Costa: tory w Bahrajnie i Malezji pasowały Ferrari
Costa: tory w Bahrajnie i Malezji pasowały Ferrari
Aldo Costa, dyrektor techniczny Ferrari uważa, że jego team nie może spocząć na laurach i po powrocie wyścigów do Europy musi w dalszym ciągu dawać z siebie wszystko, dzięki czemu McLaren i BMW nie będzie w stanie dogonić teamu z Maranello.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Costa przyznaje, że dwa ostatnie tory, w Bahrajnie i Malezji, pasowały charakterystyce bolidów Ferrari, dzięki czemu zwycięstwa przyszły łatwiej:

„Tory w Malezji i Bahrajnie idealnie pasują Ferrari. Na pozostałych torach musimy się poprawiać, dobrze do nich się przygotowujemy” – powiedział Costa w wywiadzie dla gazety „La Gazzetta dello Sport.”

„Sepang i Sakhir to tory nowej generacji, ze specyficzną nawierzchnią i zakrętami. Na torach ulicznych, gdzie mieliśmy problemy w zeszłym roku, musimy pokazać, że się poprawiliśmy. Zobaczymy co wydarzy się podczas kolejnych wyścigów, mistrzostwa dopiero się rozpoczęły.”

Dyrektor techniczny włoskiego teamu stwierdza, że nowy bolid jest znacznie lepszy, ale jego prawdziwą próbą będą wyścigi na torach, na których Ferrari w zeszłym sezonie nie jeździło się najlepiej:

„Poprawki dotyczą głównie aerodynamiki, ale także mechaniki. Bolid jest lepszy pod każdym aspektem. Musimy to jeszcze zweryfikować na ciasnych torach, gdzie F2007 miał problemy. Poczekajmy, zobaczymy.”

Costa zauważa również, że na torze w Hiszpanii, na którym rozegra się kolejne Grand Prix nie przewiduje niespodzianek, jeżeli chodzi o stawkę zespołów. Przyznał również, że wyścig w Australii był dla Ferrari bardzo zły:

„Tor w Hiszpanii nie różni się zbytnio od pozostałych. Nie jest za bardzo wymagający w porównaniu do Malezji i Bahrajnu, także nie przewiduję niespodzianek.”

„Pierwsze Grand Prix było szokiem. Ale już się po tym pozbieraliśmy, jednak gdybyśmy wywieźli z Melbourne jakieś punkty, byłbym teraz bardziej zadowolony. Bylibyśmy w lepszej pozycji w dwóch tabelach mistrzostw.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

22 KOMENTARZY
avatar
schumi85

08.04.2008 18:54

0

w GP Hiszpania BMW będzie miało około 15s straty do ferrari bo tor ma 2 szybkie proste i ma szybkie zakręty A BMW lubi wolne zakręty i proste ze strefami ostrego hamowania


avatar
krystian1292

08.04.2008 18:56

0

tory uliczne to będzie szansa na pierwsze miejsce dla Roberta on je lubi


avatar
voka

08.04.2008 18:58

0

poczekamy - zobaczymy, a ciekawie zrobi się dopiero jak zacznie padać deszcz (ciekawi mnie jak poszczególni kierowcy będą sobie radzić bez TC na mokrych torach - po zeszłorocznym Nurburgringu, może być arcyciekawie)


avatar
kamilo5550

08.04.2008 19:08

0

W GP bajrajnu byly 3 proste i BMW doruwnywalo ferrari. Wiec dlaczego nie w Barcelonie???????


avatar
dragomirov

08.04.2008 19:09

0

tak to może być ciekawa seria, wszyscy sie wychowali na tych torach, więc może być ostra walka. Ferrari na serio przestraszyło się BMW a i nie spodziewa się, że McLaren będzie chciał odpuścić komukolwiek. Będzie dobrze. Stawiam jak zwykle na Roberta i BMW.


avatar
Dagmara_W

08.04.2008 19:10

0

Zobaczymy jak będzie.. raz jest lepiej raz gorzej,.,


avatar
_Tom3k_

08.04.2008 19:17

0

"dzięki czemu McLaren i BMW " jaki McLaren ;] ?? Przecież macom uciekli tak daleko i jedyne szanse na walke z Ferrari ma BMW. Zresztą jeśli te 2 tory im pasowały to ciekawe co będzie na torach, które im nie pasują. Czyżby szykowało się jakieś zwycięstwo BMW?? Całkiem możliwe.


avatar
gerber

08.04.2008 19:29

0

Wg mnie może być podobnie w Barcelonie jak w Australii. Na wąskich torach Ferrari nie brylowało. Dla mnie to McLaren będzie faworytem, a BMW może czymś znowu zaskoczy... Pozdrawiam


avatar
conrad30

08.04.2008 19:33

0

schumi 85-BMW lubi szybkie zakrety a nie wolne,a po prostej zawsze jest ostre hamowanie!A Tor w Hiszpanii ma jedna dluga prosta,a Bahrain mial az 3!NIE PIJ WIECEJ!!!


avatar
Se3

08.04.2008 19:37

0

Panowie w Barcelonie były już testy a teraz są ponownie poza tym BMW pokazało już część zmian jakie wprowadzi na Barcelone. Między innymi pakiet pozwalający uzyskiwać większe prędkości maksymalne bez utraty przyczepności. Ja jestem pozytywnej myśli jeżeli chodzi o przyszłe Grand Prix. Moim zdaniem Ferrari nie utrzyma wysokiego poziomu przez cały Sezon, napewno nie będzie dominacji Ferrari.


avatar
quick B

08.04.2008 19:38

0

Ja cały czas czekam na Monaco. Tam Bmw wygra na 100%. A w BArcelonie oby powalczyli jak równi.


avatar
daniel316

08.04.2008 20:06

0

Oby. Trzymam za nich kciuki


avatar
grzesiek1870

08.04.2008 20:08

0

ciekawe bo BMW ma jakas niespodzianke przygotowac. Moze bedzie lepiej :)


avatar
fullbzikaaa

08.04.2008 23:41

0

Nie powinno być źle w Hiszpanii. BMW teraz jest zespołem. Aż miło popatrzeć jak Robek z Nickiem jadą.


avatar
cezarnation

08.04.2008 23:56

0

FORZA FERRARI


avatar
Jacu

09.04.2008 00:02

0

W Barcelonie powinno byc dobrze gdyz pomimo dlugiej prostej najlepsze czasy uzyskuje sie przy duzej sile docisku i vmax na prostej tu jest sprawa raczej drugorzedna, wiec BMW powinno sie czuc dobrze. Z drugiej strony jesli BMW utrzyma ten poziom w barcy co do tej pory to nalezy sie spodziewac dobrej dyspozycji w calym pozostalym sezonie - gdyz tor w Hiszpanii jest bardzo reprezentatywny jesli chodzi o wyniki. pozdro


avatar
jajjo82

09.04.2008 07:27

0

tor w barcelonie nalezy do tych gdzie sila docisku odgrywa najwazniejsza role, predkosc na prostej ma mniejsze znaczenie, nawet nie ma prawie mozliwosci wyprzedaznia na tym torze wiec najwazniejsze bada qwalifikacje i miejsce na starcie a tu bmw jest chyba najmocniejsze w tym roku.


avatar
walerus

09.04.2008 11:57

0

Widać że Robert zażył Nicka tym schudnięciem o 7 kg i przez to dużo lepszymi osiągami - Robertowi teraz ufa bardziej Mario niż Nickowi - rzemieślnikowi - ferrari da radę ale za plecami będzie czuło 4 oddechy - 2 z mcl i 2 z BMW...


avatar
Lion

09.04.2008 16:16

0

OJJJ TE FERRARI


avatar
pz0

09.04.2008 18:02

0

to może niech sobie jeszcze napompuje kombinezon helem.


avatar
conrad30

10.04.2008 07:45

0

pzo-tu nie chodzi aby bolid byl lzejszy,bo bolid musi z kierowca wazyc swoje ale dzieki schudnieciu roberta mozna te 7kg dodac do masy bolidu i wtedy ten ciezar moze byc polozony w takim miejscu aby zmienic srodek ciezkosci bolidu w zaleznosci od tego czy jest over lub understering a wczesniej srodek ciezkosci tych 7kg byl pod Roberta DU...!POZDRAWIAM


avatar
conrad30

10.04.2008 07:47

0

a 7kg do wykorzystania by znalezc odpowiedni balans bolidu to dosc duzo


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu